ترانه سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

ترانه: سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی نخستین سبز بورس در پاییز

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته نخستین روز مثبت پاییز را تجربه کرد و با رشد 112 واحدی مجددا از نیمه کانال 85 هزار واحدی عبور کرد. ارزش معاملات

    نخستین سبز بورس در پاییز

    نخستین سبز بورس در پاییز

    عبارات مهم : بازار

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته نخستین روز مثبت پاییز را تجربه کرد و با رشد 112 واحدی مجددا از نیمه کانال 85 هزار واحدی عبور کرد. ارزش معاملات سهام نیز با وجود رشد اندک نسبت به روز دوشنبه همچنان در سطوح پایینی قرار دارد. در این روز با توجه به قرار گرفتن قیمت نفت در بالاترین سطح در 26 ماه اخیر، شاهد توجه بازار به پالایشی ها بودیم به طوری که نمادهای زیرمجموعه این گروه بیشترین نقش در رشد شاخص بازار سهام را داشتند. همچنین دیروز بخش دیگری از گزارش های ماهانه شرکت های سهامی روی سامانه کدال قرار داده شد که نشان از اوضاع بینابینی داشت.

    رشد نفتی پالایشی ها

    نخستین سبز بورس در پاییز

    پس از جهش شدید قیمت نفت در معاملات دوشنبه شب، روز گذشته قیمت ها تا حدودی متعادل شد. این تحولات دو روز گذشته بود که موجب شد قیمت نفت برنت به بالاترین سطح در 26 ماه گذشته زیاد کردن یابد. در بازارهای آمریکا نیز قیمت نفت به بالاترین سطح 5 ماه گذشته رسید. در این خصوص اعلام اوپک مبنی بر تعهد 100درصدی روسیه و اعضای اوپک در محدودیت تولید و عرضه نفت و همچنین ترساندن اردوغان، مدیر جمهور ترکیه مبنی بر توقف صادرات نفت کردستان عراق به علت برگزاری همه پرسی استقلال از بااهمیت ترین دلایل جهش قیمت نفت بود.

    بر این اساس از آنجا که بخش مهمی از نفت عراق از مناطق کردنشین عراق صادر می شود و توقف عرضه آن عاملی تاثیرگذار بر بهای نفت برنت به شمار می رود، این عنوان در مجموع موجب شد نمادهای زیرمجموعه گروه فرآورده های نفتی در وضعیتی مثبت قرار گیرند تا جایی که دیروز شاهد تشکیل صف های خرید در نمادهای پالایشی بودیم. با این حال همچنان فروشندگان زیادی در این نمادها دیده می شوند. در حال حاضر خوش بینی ها به رشد سودآوری پالایشی ها با زیاد کردن 6/ 3 درصدی قیمت ارز مبادله ای از ابتدای تابستان در کنار زیاد کردن اختلاف قیمت بنزین و نفت جهانی در هفته های اخیر به عنوان عامل حمایتی از پالایشی ها آشنا می شود ولی همچنان نامشخص بودن قیمت گذاری پالایش و پخش عامل استمرار تردیدها است.

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته نخستین روز مثبت پاییز را تجربه کرد و با رشد 112 واحدی مجددا از نیمه کانال 85 هزار واحدی عبور کرد. ارزش معاملات

    دو عامل اثرگذار بر فلزی ها

    هراس از بازارهای جهانی: نگاهی به روند معاملات صنایع بورسی از ابتدای تابستان تاکنون نشان می دهد در این بازه زمانی به واسطه اوضاع مناسب قیمت ها در بازارهای جهانی، نمادهای زیرمجموعه گروه فلزات اساسی و همچنین معدنی ها بیشترین بازدهی را در کارنامه فصلی خود ثبت کرده اند. با این وجود در شرایط کنونی هراس از پایداری رشد قیمت های جهانی، بعضی از نمادهای کامودیتی محور (کالایی ها) قدم در مسیر اصلاح قیمتی گذاشته اند. بعضی نیز به علت احتیاط سرمایه گذاران و انتظار جهت کسب اعتماد زیاد شرایط متعادلی را تجربه می کنند. در این میان نزدیک شدن به فصل سرما می تواند با جنبش تقاضا، اوضاع مناسبی را در بازارهای جهانی رقم زند. در این خصوص ولی اوضاع عرضه و تقاضای چین به عنوان بزرگترین بازار مصرف دنیا بسیار تاثیرگذار هست. در حال حاضر میزان عرضه فلزات تحت تاثیر تعطیلی واحدهای قدیمی یا غیرمجاز این کشور قرار گرفته است و کمپین دولت چین در زمینه استانداردهای سختگیرانه زیست محیطی و امنیتی این شرایط را شدت یافتن کرده است.

    شهر تانگشان به عنوان بزرگ ترین هاب تولیدی فولاد در چین از روز دوشنبه بیش از نیمی از ظرفیت تولیدی سنگ آهن خود را به علت دوری از بروز سطوح خطرناک آلودگی هوا، تعطیل کرد. روز گذشته نیز شهر ژنگژو به عنوان مرکز استان هنان، اعلام کرد که ساختمان سازی، بزرگراه سازی و ایجاد تاسیسات مرتبط با آب را در زمستان جهت مبارزه با آلودگی، متوقف خواهد کرد. همچنین بنا به برنامه های اعلامی پکن، ژنگژو نیز ظرفیت تولید فولاد خود را به نصف و تولید آلومینیوم و آلومینا را به میزان 30 درصد کم کردن خواهد داد. طبیعتا استمرار این شرایط قادر به زیر و رو کردن بازارهای کالایی خواهد بود.قیمت مس روز گذشته افت ناچیزی را تجربه کرد و به 6464 دلار در هر تن رسید.

    بهای آلومینیوم نیز دیروز 14 دلار کم کردن یافت و 2137 دلار در هر تن معامله شد. سرب ولی اوضاع متفاوتی را تجربه کرد و با رشد 25/ 0 درصدی به سطوح 2492 دلار در هر تن افزایش کرد. روی نیز دیروز با رشد 20 دلاری به 3124 دلار در هر تن رسید.گزارش های ماهانه: همان طور که پیش از این نیز در گزارش های «دنیای اقتصاد» اشاره شد، به نظر می رسد علاوه بر پایداری قیمت ها در بازارهای جهانی، این گزارش های دوره ای هستند که می توانند به عنوان محرک جدی گروه های بزرگ بازار سهام ظاهر شده است و سوخت تازه رشد بورس را فراهم آورد.

    نخستین سبز بورس در پاییز

    طی دو روز گذشته شاهد انتشار بخش زیادی از گزارش های ماهانه روی سامانه کدال بودیم. این گزارش ها از آنجا جهت سرمایه گذاران و فعالان بازار از اهمیت برخوردار است که حاوی نکات مهمی از عملکرد شرکت ها هست. به عبارتی دیگر، در گزارش های 6 ماهه شرکت های بورسی، درآمد عملیاتی 6 ماه نخست سال مشاهده می شود که می تواند مبنای تحلیل آینده نگری درآمد هر سهم این شرکت ها که در روزهای نهایی مهرماه منتشر می شود، قرار گیرد. بر این اساس در بازه یک ماهه باقیمانده تا انتشار آینده نگری شرکت ها بر اساس عملکرد شش ماهه، می توانیم شاهد رفتاری بر مبنای تحلیل از سوی معامله گران به واسطه انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه باشیم. انتظار می رود به باعث شرایط مثبت بازارهای جهانی شاهد گزارش های نیرومند از نمادهای وابسته باشیم.

    در این میان شرکت کالسیمین که جهت امسال 501 ريال سود آینده نگری کرده است منشتر شدن گزارش ماهانه خود خبر از تحقق 59 درصدی فروش طی نیمه نخست سال داده هست. «فولاد» نیز منشتر شدن گزارش ماهانه خود نشان داد روند مناسب فروش را در شهریورماه نیز ادامه داده هست. بر این اساس شرکت فولاد مبارکه در دوره 6 ماهه ابتدای امسال به ترتیب 47 و 55 درصد مقدار و مبلغ فروش بودجه را محقق کرده هست. اوضاع آتی فلزی ها از آنجا جهت بازار سهام حائز اهمیت است که روند تابستان این نمادها نشان می دهد بخش عمده ای از رشد ارزش بازار بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران از جانب این نمادها رقم خورده است.

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران روز گذشته نخستین روز مثبت پاییز را تجربه کرد و با رشد 112 واحدی مجددا از نیمه کانال 85 هزار واحدی عبور کرد. ارزش معاملات

    به عنوان نمونه ارزش بازار «فولاد» از 3/ 10 هزار میلیارد تومان در ابتدای تابستان به 7/ 14 هزار میلیارد تومان تا معاملات روز گذشته زیاد کردن پیدا کرده هست. «فملی» و «فخوز» نیز در این مدت شاهد رشد حدود یک هزار میلیارد تومانی ارزش بازار بوده اند (البته باید توجه داشت که «فولاد»، «فملی» و «فخوز» به ترتیب 750، 1700 و 580 میلیارد تومان سود در مجامع خود تقسیم کرده اند). به این ترتیب بخش قابل توجهی از رشد حدود 7 درصدی ارزش کل بازار سهام به دست فلزی ها رقم خورده هست. بر این اساس نیمه دوم سال می تواند تعیین کننده باشد. این در حالی است که در شرایط فعلی عدم اطمینان مانعی بر سر راه ورود نقدینگی تازه به این نمادها است.

    تازه واردها؛ زیر ذره بین معامله گران

    نخستین سبز بورس در پاییز

    روز گذشته نماد معاملاتی شرکت تازه وارد داده گستر عصر نوين با توجه به براق سازی مثبت روز دوشنبه در مرحله پیش گشایش و همچنین احتمال عرضه بخشی از سهام به وسیله حقوقی ها از تقاضای خرید بالایی برخوردار بود. «های وب» در اطلاعیه براق سازی خود بیان کرد یکی از سهامداران عمده این شرکت قصد دارد تا مبلغ 110 میلیارد تومان از محل فروش سهام طی عرضه اولیه را جهت تامین سرمایه در گردش بدون کارمزد به شرکت واگذار کند. فعالیتی مثبت که نقطه تمایز شرکت های شخصی با دولتی ها است و یادآور این عنوان که بازار سهام، محلی جهت تامین مالی است.

    در مجموع این عنوان باعث تشکیل صف خرید بیش از یک میلیارد سهمی در نماد این شرکت شد. نماد معاملاتی شرکت چدن سازان نیز که طی 12 روز معاملاتی حضور در بورس تهران، بازدهی بیش از 57 درصدی نصیب سهامداران خود کرده هست، روز گذشته منشتر شدن براق سازی روی سامانه کدال زیاد کردن قیمت سهم در روزهای معاملاتی اخیر را تنها ناشی از مکانیزم عرضه و تقاضای بازار خواند و اعلام کرد تغییری در مفروضات آینده نگری سود سال 96 «چدن» رخ نداده هست. بر این اساس با وجود تلاش سهامداران عمده این شرکت جهت ممانعت از روند پرشتاب صعودی قیمت این شرکت همچنان «چدن» شاهد رشد قیمت بدون توجه به عوامل بنیادی است.

    خودرویی ها زیر چتر حمایت حقوقی ها

    روز گذشته بار دیگر شاهد تخصیص داده شده است بیشترین حجم و ارزش بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به نمادهای زیرمجموعه گروه ماشین و ساخت قطعات بودیم. در این میان یکی از نکات قابل توجه معاملات این گروه حمایت مناسب بازیگران حقوقی در سمت خرید نماد معاملاتی شرکت سایپا بود. بر این اساس دیروز حقوقی ها حدود 89 میلیون سهم «خساپا» (81 درصد) را خریداری کردند که سیگنالی جهت حمایت از سهام این شرکت هست. موضوعی که موجب شد روز گذشته ارزش معاملات این نماد بار دیگر به ارقام زیاد از 10 میلیارد تومان زیاد کردن پیدا کند. باید توجه داشت رشد خودرویی ها در گرو زیاد کردن جریان ورود نقدینگی هست. خودرویی ها با وجود اصلاح اوضاع عملیاتی و ثابت بودن میزان عرضه، تنها زمانی با رشد قیمتی همراه می شوند که شاهد زیاد کردن تقاضا باشند. این زیاد کردن تقاضا به واسطه حمایت حقوقی ها ولی می تواند پیامدهای منفی در پی داشته باشد.

    در بازار چه گذشت؟

    در داد و ستدهای روز گذشته شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران 112 واحد (معادل 13/ 0 درصد) رشد کرد و به رقم 85 هزار و 628 واحد رسید. همچنین دیروز سهامداران بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران (با کسر معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) حدود 570 میلیون برگه سهم دست به دست کردند که ارزش این مبادلات 116 میلیارد تومان برآورد شد. در عین حال روز گذشته حدود 36 درصد از ارزش معاملات در اختیار 10 نماد قرار گرفت. در این میان نماد معاملاتی شرکت های سایپا، داده گستر عصر نوین، ساده پرداخت پرشین، فرآورده های نسوز آذر و پالایش نفت پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیشترین ارزش معاملات این روز بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران همراه شدند.

    قندی ها که طی روزهای اخیر با تفکر سنتی بتای منفی (رابطه معکوس با شاخص کل) مورد توجه معامله گران قرار گرفته بودند، روز گذشته نیز روند مثبتی را تجربه کردند به طوری که از 12 نماد فعال در این گروه تنها 2 نماد معاملات خود را در بازه منفی به آخر رساند. علاوه بر این موضوع، ورود به فصل پاییز و شروع برداشت چغندر بهاره این شرکت ها از دیگر عوامل توجه معامله گران به نمادهای زیرمجموعه گروه قندوشکر است.

    در میان رایانه ای ها نیز روز گذشته «آپ» در قیمت 1299 تومانی صف خرید بیش از 4 میلیون سهمی تشکیل داد. رشدهایی که به نظر می رسد نوسانات این سهم را از حالت بنیادی خارج می کند. در حال حاضر قیمت «آپ» در آستانه سقف تاریخی خود واقع شده است است و P/ E بالای کنونی «آپ» به علت گمانه زنی سهامداران از اصلاح سودآوری این سهم است.

    اخباراقتصادی – دنیای اقتصاد

    واژه های کلیدی: بازار | روز گذشته | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار